Το αναστάσιμο μήνυμα του Φασισμού

ηγη

Σε αυτό το άρθρο θα εξετάσουμε τον φασισμό ως ένα πνευματικό κίνημα, μια πολιτιστική επανάσταση (1), μια ριζοσπαστική ιδεολογία με σωτηριολογικό και ηθικοπλαστικό περιεχόμενο. Δεν θα μας απασχολήσει καθόλου η ταύτιση του φασισμού ως σύνδρομο αυταρχισμού που απορρέει από ψυχολογικά συμπλέγματα καθότι αν θα έπρεπε να τον θεωρήσουμε ως αυταρχισμόν και να τον αποκαλούμε έτσι, και οι δε οπαδοί του να αποκαλούντο αυταρχιστές, θα μπορούσαμε να βρούμε τέτοιους σε όλες τις ιδεολογίες του πολιτικού φάσματος και να αποκαλούντο όλες ως τέτοιες.

Ο Φασισμός εμφανίστηκε μιαν εποχήν εις την οποίαν η Ευρώπη είχε περιέλθει σε παρακμάζουσα κατάστασιν μετά το πέρας του Ευρωπαικού Πολέμου (γνωστός ως Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος), ηθική κατάπτωσις των ευρωπαικών κοινωνιών, αποδεκατισμένους λαούς από την απομύζηση της τοκογλυφίας των τραπεζών και το πέπλο των δύο υλιστικών θεωριών, αυτής του δεξιόστροφου υλισμού γνωστός ως φιλελεύθερη δημοκρατία στην Δύση και αυτής του αριστερόστροφου υλισμού γνωστός ως κομμουνισμός στην Ανατολή έχει σκεπάσει τους γηγενείς λαούς της ευρωπαϊκής ηπείρου. Πριν την έλευση του υπήρξαν πολλοί Προφήτες και Πρόδρομοι του χωρίς να έχουν ποτέ αυτοπροσδιοριστεί ως έτσι, μιας και η λέξη φασισμός προέρχεται από την λέξη fascio όπου στα λατινικά σημαίνει δέσμη (ένωσις). (2) Παρ ‘όλα αυτά εμφορούνται από ανανεωτικό πνεύμα, ηθική συγκρότησις, εθνικά ιδεώδη και την θέλησιν για την δημιουργίαν ενός συγκεντρωτικού κράτους με ηθικήν αποστολήν και εθνικόν οραματισμόν το οποίο θα κατέχει την εξουσίαν και δεν θα την αφήνει να διαμελίζεται στα χέρια των κομματαρχών. Τέτοιοι θα μπορούσαν να θεωρηθούν ο Μωρίς Μπαρρές ως προφήτης και ο δικός μας Ίων Δραγούμης ως πρόδρομος.(3)
Ύστερα ήρθαν με το πλήρωμα του χρόνου και οι ιδρυτές και οι θεμελιωτές του εθνικοκεντρικού κράτους όπως το αντιλήφθησαν και το εφάρμοσαν ο καθένας με τον δικό του μοναδικό τρόπο προσαρμόζοντας το στα δεδομένα της χώρας τους συμφώνως πάντα με την ιδιοσυγκρασία του λαού τους, του φυλετικού τους υπόβαθρου, τις ιστορικές καταβολές και τις εξελισσόμενες πολιτικές και διεθνείς καταστάσεις. Ο Φασισμός αγκαλιάστηκε από πληθώρα ανθρώπων του πνευματικού κόσμου όπως ο Γάλλος λογοτέχνης Ρομπέρ Μπραζιγιάκ, ο Αμερικανός ποιητής Έζρα Πάουντ, η Ελληνίδα λογοτέχνισσα Σίτσα Καραισκάκη, ο Νορβηγός μυθιστοριογράφος Κνουτ Χάμσουν, και άλλοι επιφανείς άνδρες και γυναίκες…

Ο Φασισμός επομένως εκδηλώθηκε ως μιαν πνοήν ζωοφορούσα και αναζωογονούσα τις κατακερματισμένες δημοκρατίες από τον εκφυλιστικόν αστικόν τρόπον ζωής και το μαρξιστικό δηλητήριο που εξαπλωνόταν γοργά στις ευρύτερες κυρίως εργατικές μάζες αλλά και στους διανοούμενους της τότε εποχής. Μετά την καταβαράθρωση των αξιών που έφερε το ξέσπασμα της Γαλλικής Επανάστασης (4), προκαλώντας κενό στις ψυχές των λαών, εφόσον προηγουμένως είχαν προελάσει τα αιρετικά θρησκευτικά κινήματα και οι θρησκευτικές μεταρρυθμίσεις ξεκινώντας τον καταποντισμό των εθνολαϊκών κοινοτήτων καθοδηγούμενα όλα από το κίνημα του γνωστικισμού και όλα εμπνευσμένα από τις ίδιες στοές, ήρθε να καλύψει αυτό το κενό ο μαρξισμός και ο κομμουνισμός υποσχόμενος να φέρει ένα καινούριο και καλύτερον κόσμον ανοίγοντας ένα νέο κύκλο αίματος σε έναν άλλον ευρωπαϊκόν, ιστορικόν και θρησκευόμενον λαόν, αυτόν της Ρωσίας. (5) Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να καταλάβει ο αναγνώστης πως τίποτα στην ιστορία δεν συνέβη τυχαίως αλλά επρόκειτο για μια αλληλουχία θεωριών, κινημάτων και γεγονότων. Έτσι αν η Γαλλική Επανάσταση δεν κατέλυε τις βασιλείες και δεν οδηγούσε τους λαούς σιδηροδέσμιους στα εργοστάσια των βιομηχάνων για να τους οδηγήσει στις εκλογικευμένες δημοκρατίες, δεν θα επακολουθούσε ποτέ ο άθεος κομμουνισμός ως αντίδρασιν εις την δημοκρατικήν τυραννίαν υποσχόμενος την απελευθέρωση των εργατικών τάξεων εις το όνομα ενός σοσιαλιστικού παραδείσου οδηγώντας τους όμως στην πραγματικότητα στην Δικτατορία του Άκρατου Υλισμού.

Screenshot_67.png

Και σε αυτό το σημείο είναι που κάνει την έλευση του ο Φασισμός ως απάντηση στις άλλες δύο υλιστικές θεωρίες. Η ιδεολογία του φασισμού αποτελεί ένα πολιτιστικόν, πνευματικόν και καλλιτεχνικόν κίνημα, που έχει σαν θεία αποστολή του, θα λέγαμεν, την παρεμπόδισιν του αντίχριστου, αντιεθνικού και αντικοινωνικού αστισμού (δημοκρατία και κομμουνισμός) (6) δίνοντας νέα ώθηση στους λαούς να επιστρέψουν στις ρίζες τους και στις παραδόσεις τους κληρονομώντας τους όμως με ένα όραμα νέας κοινωνικής οργάνωσης και μιας νέας εθνικής αποστολής. Ο Θεός θα τολμούσαμε να πούμε αποφάσισε να στείλει νέους απεσταλμένους στην γη φέρνοντας το μήνυμα Του προς προάσπιση της εθνικής κοινότητας, της σωτηρίας των εθνών από την Λερναία Ύδρα της δημοκρατίας και το Θηρίο του κομμουνισμού, την ηθική ανάπλασις των κοινωνιών, την πνευματικήν τους αναγέννησι και την εθνικήν τους αυτοπραγμάτωσι. Έτσι η Ιδέα του Εθνικού Κοινοτισμού κατερχόμενη όπως όλες οι ιδέες από τον Κόσμο των Ιδεών, ενσαρκώθηκε σε διάφορους άνδρες της εποχής δημιουργώντας ιδρυτές, διδασκάλους, ήρωες και μάρτυρες. Ιδρυτής του εθνικοκοινωνικού μοντέλου στην δικιά μας πατρίδα ήταν ο ελευθερόφρων επιτελικός, Ιωάννης Μεταξάς, μέγας διδάσκαλος της Εθνικοσοσιαλιστικής σχολής ο Ίωνας Δραγούμης, ήρωας της τιμής ο Λεόν Ντεγκρέλ και μάρτυρες της Ιδέας μας καθώς μαρτυράει και το τέλος τους, ο φαλαγγίτης Χοσέ Αντόνιο Πρίμο ντε Ριβέρα και ο λεγεωνάριος Κορνήλιος Ζέλεα Κοντρεάνου. Ο λόγος που η Ιδέα αυτή δεινοπάθησε, σταυρώθηκε και ηττήθηκε δεν πρέπει να αποτελεί μυστήριο δια τους Έλληνες Εθνικιστές και Εθνικοσοσιαλιστές. Είναι και για τον ίδιον λόγον τον οποίο μαρτύρησε ο Βασιλεύς μας, Ιησούς Χριστός κατερχόμενος στην γη με μόνη αποστολή την σωτηρίαν της ψυχής μας και αντιμετωπίζοντας την κακία του κόσμου. Διότι ο κόσμος τούτος περιέχει στα σπλάχνα του μετά την πτώση του από το Βασίλειο του Θεού, περισσότερο κακό και αρνητικότητα από ότι καλοσύνη και θετικότητα. (7) Έτσι τα είδη φασισμού που εμφανίστηκαν στην Ευρώπη έχοντας σαν σκοπό την σωτηρία της εθνικής ψυχής των λαών των βρέθηκαν κι αυτά αντιμέτωπα με τα δαιμονισμένα τάγματα της δημοκρατίας και του κομμουνισμού εμφορούμενα βεβαίως από το ίδιο ιουδαϊκό πνεύμα και επηρεαζόμενα αναντίλεκτα από το εβραϊκό χρήμα.

μεταξας-4η-αυγοστου-1936-φωτογραφιες-44.jpg

Και ο φασισμός τότε έπρεπε να πέσει! Έπρεπε να θυσιαστεί ώστε να καταλάβουν τα έθνη με ποιους συστρατεύθηκαν και σε ποιους εναντιώθηκαν. Ώστε να δώσει νόημα η θυσία του στον βωμό της ανθρωπότητας για λευτεριά και την ελπίδα στις νεότερες γενιές πως μια μέρα θα έρθει η Ανάστασις του. Μόνο που Ανάστασις αυτή δεν θα είναι μαζική και πανευρωπαϊκή αλλά θα σημάνει και πάλι ποικιλοτρόπως στις πατρίδες της Ευρώπης ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε χώρας, τις ιδιοσυγκρασίες των λαών και τα πολιτικά και κοινωνικά δεδομένα. Θα γίνει δηλαδή αυτό που έλεγε ο Πολεμιστής – Ποιητής της Φασιστικής Ιδέας Χοσέ Αντόνιο Πρίμο ντε Ριβέρα «Η παγκοσμιότητα του φασισμού βρίσκεται στην θέληση να αναζωογονήσει όλους τους λαούς,να τους κάνει να επιστρέψουν στις ρίζες. Με το φασιστικό πνεύμα οι Ιταλοί ξαναβρήκαν την Ιταλία,με το ίδιο πνεύμα οι Ισπανοί θα ξαναβρούμε την Ισπανία. Ο Φασισμός έχει την αρετή να ανασταίνει. Το φάρμακο είναι το ίδιο για όλους, όμως ο καθένας ανασταίνεται σύμφωνα με την δική του αρχή. Χωρίς τον φασισμό,δεν υπάρχει ανάστασις. Χωρίς την φασιστική νοοτροπία δεν μπορεί να έλθει στο φως η παράδοσις.» Με το ίδιον πνεύμα θα αναστήσουμε κι εμείς την Ελλάδα! Θα έρθει λοιπόν η στιγμή όπου τα έθνη θα στραφούν στον εαυτό τους, στις παραδόσεις τους και στις αξίες τους απορρίπτοντας το σαθρό κοινοβουλετικό σύστημα που τους επέβαλλε η Νέα Τάξις Πραγμάτων και θα δημιουργήσουν την Φυσική Τάξι των Όντων, αυτής των Εθνικών Κοινωνικών Κρατών και των Εθνικών Χριστιανικών Κρατών. Η Ευρώπη αυτή την στιγμή όπως και η πατρίδα μας, περνάει τα πάθη της. Απομένει η Σταύρωση της. Όπου μετά θα έρθει η Ανάστασις. Και η Ανάστασις σύμφωνα με την Ορθόδοξη πίστη μας είναι όλη της η ουσία, είναι ο πυρήνας της, είναι αυτή η ειδοποιός διαφορά από τις υπόλοιπες θρησκείες, ακόμα και αυτές των σχισματικών.(8) Διότι όπως χωρίς Ανάστασις δεν υπάρχει Χριστιανισμός, έτσι και χωρίς Ανάστασις Εθνών, δεν υπάρχει Εθνικισμός! Ο εθνικισμός πιστεύει ακράδαντα στην ικανότητα, στην πνευματικότητα και στην ελευθερία της φυλής του, στην πολυπόθητη Ανάστασι του δια την δημιουργίαν νέου πολιτισμού και νέας πνευματικής καταστάσεως. Και επειδή ακριβώς ο Αληθής Λόγος του Κυρίου εβρίσκετο μόνον εις την Αλήθειαν της δική μας πίστεως, έτσι και ο Εθνικός Λόγος του Φασισμού εβρίσκετο μόνον εις πίστην του δικού μας Έθνους. Οι σάλπιγγες έχουν σημάνει, οι τυμπανιστές ξεκίνησαν τον χαρμόσυνον παιάνα τους και οι νέες λεγεώνες των Ελλήνων Φασιστών έχουν κληθεί να φέρουν την Ανάστασιν εις το ελληνικόν έθνος! Από εμάς επομένως θα ξεκινήσει η Νέα Ελληνική Εθνικιστική Επ-ανάστασις η οποία θα σημάνει και την Επ-νάστασι των υπόλοιπων υπόδουλων λαών της Ευρώπης αλλά και του κόσμου ολόκληρου, όπως ο Ιησούς Χριστός κατήλθε εις τον Άδην ισοπεδώνοντας τον θριαμβευτικά και απελευθερώνοντας τις αιχμάλωτες ψυχές και αναστημένος έφερε την Νίκη του Φωτός επί του σκότους, έτσι και τα Έθνη εφόσον κατέλθουν εις τα έγκατα του εσωτερικού τους κόσμου, θα αναστηθούν από τους Φασίστες ποιμένες τους με λαμπρότητα φέροντας μαζί τους τον Νέο Εθνικό Κόσμο τον οποίο θα κληθούν να υπηρετήσουν ευλαβικώς και ανιδιοτελώς.

Τα Πάθη των Εθνών πραγματοποιούνται από τα ίδια ιουδαικά και εξιουδαισμένα σχέδια.
Η Σταύρωσις των Πατρίδων ήταν πάντοτε έργο εβραικόν.
Η Ανάστασις όμως είναι πάντοτε έργον ελληνικόν!

(1) Η Ιστορία του Φασισμού – Στάνλευ Πέιν
(2) Ο Φασισμός και οι ιδεολογικές του βάσεις – Γεώργιος Παμπούκας
(3) Ο Ελληνισμός μου και οι Έλληνες – Ίων Δραγούμης
(4) Η Γαλλική Επανάστασις – Γουσταύος Λε Μπον
(5) Οι Πηγές και το Νόημα του Ρωσικού Κομμουνισμού – Νικολάι Μπερντιάεφ
(6) Τα Κατεστημένα – Γεώργιος Γεωργαλάς
(7) Ο Χριστιανισμός και η Πάλη των Τάξεων – Νικολάι Μπερντιάεφ
(8) Η Ουσία της Ορθοδοξίας – Ανδρέας Θεοδώρου

Φίλιππος Γ. Νατσιόπουλος