Εθνικιστική Βιβλιοθήκη: Μανιφέστο

spiritual3

Οι μάζες άγονται
Άγονται δια τον απλούστατο λόγο ότι κάποιος τους προσδίδει μια δύναμη.
Το κινούν αίτιο (1) δεν είναι άλλο απ’ τους επίγρυπες (2).
Οι μάζες είναι σαν ένα ορμητικό ποτάμι που ρέπει προς την καταστροφή.
Εσύ όντας μαχητής ακολουθείς την ρήση του Νίκου Καζαντζάκη “Ν’ αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ θα φταίω (3).
Δυστυχώς, όμως, δεν έχεις αρκετή δύναμη για να αλλάξεις την ροή του ποταμού.
Έτσι, αποφασίζεις να ρίξεις όσο πιο βαριά άγκυρα μπορείς.
Να γίνεις ένα μοναχικό βραχάκι που αντιστέκεται στον ορμητικό χείμαρρο.
Εάν είναι θέλημα Θεού, το ποτάμι, με το πέρας του καιρού, μπορεί να σε διαβρώσει και από μοναχός να γίνεις νικημένος (4).
Εάν είναι όμως θέλημα ανθρώπου μπορεί μέσα στις δύνες του ποταμού να συναντήσεις κι άλλους αγωνιστές.
Από μοναχικό βραχάκι, θα γίνεται αλυσίδα και από αλυσίδα θα μετατραπείτε σε φράγμα.
Σίγουρα κάποιοι θα σπάσουν, σίγουρα θα υπάρξουν διαρροές.
Αλλά στο τέλος θα τα έχετε καταφέρει, θα έχετε σταματήσει το ρου της ιστορίας και τότε, όντας πραγματικά δυνατοί θα μπορέσετε να εκτρέψετε το ποτάμι σε ένα νέο αυλάκι.
Για το αυλάκι αυτό θα έχετε εργασθεί χρόνια.
Όταν θα έχετε καταφέρει να εκτρέψετε ολόκληρο το ποτάμι στο δικό σας αυλάκι το οποίο κατ’ ένα περίεργο τρόπο δεν θα κατευθύνεται προς την θάλασσα αλλά θα γυρνάει πίσω στην Πηγή του, δεν θα έχετε τίποτε άλλο παρά να ονομαστείτε Νικητές._

Παραπομπές

  1. Το “κινούν αίτιο” είναι Αριστοτελικός όρος και παραπέμπει στην θεωρία του Σταγειρήτη φιλόσοφου περί κοσμογονίας η οποία αναλύεται διεξωδικά στο έργο του Φυσικά
  2. Λέξη που συναντάται στο Πλάτων (Ευθύφρων 2b.). Επίγρυπας είναι εκείνος με την γαμψή μύτη.
  3. Νίκος Καζαντζάκης Ασκητική (Salvatores Dei)/ Εκδόσεις Καζαντζάκη/ σελ.: 32
  4. Κατά τον Ίων Δραγούμη (όπως περιγράφει στο έργο του ΟΣΟΙ ΖΩΝΤΑΝΟΙ / Άπαντα Α΄ τόμος / εκδόσεις Πελεκάνος / σελίδα 310) τέσσερις είναι οι ανθρώπινες καταστάσεις: ο νικητής, ο μοναχός, το πρόβατο στο κοπάδι και ο νικημένος που σκοτώνεται. Ο νικητής ενεργεί με σκέψη, ο μοναχός στοχάζεται και θα περιμένει να ενεργήσει.

Πηγή: Εθνικιστική Βιβλιοθήκη