Η Σίτσα Καραϊσκάκη για την Σβάστικα

Όταν με γύριζε στις σάλες του μουσείου εκείνου που θαρρείς πως οργανικά βλαστάνει μέσα από το τοπίο – τόσο είναι καλοβαλμένο – γιατί κι εκεί παραπέρα έχουν γίνει ανασκαφές κι έχουν βρεθεί εργαλεία της λίθινης εποχής, στάθηκε για μια στιγμή μπροστά σε μια μικρή και κομψή βιτρίνα. Εκεί ήτανε τοποθετημένο το καλλίτερο κομμάτι των συλλογών του. Έπρεπε να σκύψει κανείς για να δει αυτό το κειμήλιο, όπως το ονόμαζε. Πάνω σε βυσσινί βελούδο έλαμπε ένας αγκυλωτός σταυρός, ένα κομψοτέχνημα από καθαρό χρυσάφι.

«Είναι έυρημα του Σλήμαν, στις ανασκαφές του για τον τάφο του Αχιλλέως. Προσέφερα πολλά για να το αποκτήσω, ο Σλήμαν όμως στο τέλος μου το χάρισε. Έτσι βρίσκεται εδώ ανάμεσα στα πέτρινα ευρήματά μου, το λεπτό αριστούργημα μιας Ιδέας και μιας Τέχνης. Ακόμα το πιο σπουδαίο για μας τους Έλληνες είναι η απόδειξη της αριανής καταγωγής μας», έλεγε τότε ο Πέτρος Μαυροκορδάτος.

Αιώνες και χιλιετηρίδες το σημάδι αυτό συμβόλιζε τον ήλιο και την ζωή. Τον ήλιο με την αιωνία στροφή του και τη ζωή με την δυναμικότητα προς τα εμπρός.

Πάνω σε βράχους, σε γοτθικά όπλα, σε νορβηγικά σπαθιά πρωτόγονα, μα πάντα δυναμικό στο Μεσογειακό χώρο κομψό, αριστοτεχνικό, ποιος ξέρει τίνος στολίδι και τίνος φυλαχτό φερμένο με την προς τον νότο μετακίνηση των λαών. Κι εδώ στην Ελλάδα όταν με προσοχή παρατηρήσετε τα λαϊκά μας στολίδια θα τον βρείτε μέσα σε αυτά.

Από 3.000 π.Χ. και πλέον έφερναν το σύμβολο αυτό τα βόρεια λαϊκά κύματα, όπως απέδειξαν οι αρχαιολογικές μελέτες στην Ελλάδα, στη Ρώμη, στην Τροία, στις Ινδίες. Μύθοι και θρύλοι και μακρινές ιστορίες φτερουγίζουν γύρω από το σύμβολο αυτό.

Όταν ο Αρχηγός του Γερμανικού Έθνους συνέστησε με τους 7 του Χοφμπρόϊ στο Μόναχο το εθνικοσοσιαλιστικό κόμμα, άρχισε να σκέπτεται και για τη σημαία του. Γιατί ήξερε ότι μια κοσμοθεωρία – και με μια κοσμοθεωρία ξεκίνησε – θα είναι τότε μόνον αληθινή όταν ο θρύλος και μύθος, μυστικισμός, τέχνη και φιλοσοφία μαζί πλεγμένα εκφράζουν το ίδιο έχοντας ως προϋπόθεση εσωτερικές αξίες του αυτού είδους. Κάτω από την σκέψη αυτή παρουσιάστηκε ο αγκυλωτός σταυρός, ως σύμβολο στον αγώνα για την ζωή του Γερμανικού λαού.

Και τα εκατομμύρια του λαού αυτού, που το ατενίζουν σκέπτονται αμέσως «την λαϊκή τιμή, το ζωτικό χώρο, την εθνική ελευθερία και την κοινωνική δικαιοσύνη, την καθαρότητα της φυλής και την ανανεώνουσα την ζωή παραγωγικότητα. Πάντα φτερουγίζουν γύρω του οι αναμνήσεις της εποχής εκείνης που σαν σημάδι ευτυχίας συνόδευσε τον μετανάστη και τον πολεμιστή στην Ιταλία και την Ελλάδα. Το σύμβολο της οργανικής Γερμανικής πραγματικότητος είναι σήμερα πια ο μαύρος αγκυλωτός σταυρός».

Έτσι ομιλεί ο Άλφρεντ Ρόζενμπεργκ, ο φιλόσοφος του Εθνικοσοσιαλισμού.

Ένας χρυσοχόος από το Μόναχο, ο Φύςς, υπέβαλλε το πρώτο κατάλληλο σχέδιο, αυτό που και χρησιμοποιήθηκε. Το καλοκαίρι του 1920 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά η νέα σημαία στη δημοσιότητα. Ταίριαζε τόσο καλά στη νέα ιδεολογική κίνηση.

DCDDC.jpg

«Μια παιδική χαρά πλημμύριζε τις καρδιές μας όταν την βλέπαμε να κυματίζει. Σαν αναμένος πυρσός φλόγιζε τις καρδιές μας το σύμβολο αυτό. Ήταν αλήθεια το σύμβολο μας τα πολυαγαπημένα μας χρώματα που τόσες νίκες και τιμές είχαν δώσει στο Γερμανικό λαό (το κόκκινο – άσπρο – μαύρο» ο σεβασμός μας προς το παρελθόν ήτανε η καλλίτερη ενσάρκωση της θελήσεως της ιδεολογικής μας κινήσεως. Ως Εθνικοσοσιαλιστές βλέπουμε στη σημαία μας το πρόγραμμά μας. Στο κόκκινο της αντικρύζουμε τη σοσιαλιστική σκέψη, στο άσπρο την εθνική μας προσήλωση, στον αγκυλωτό σταυρό την αποστολή του αγώνος μας για την νίκη του αρίου ανθρώπου και συγχρόνως τη νίκη της σκέψεως της δημιουργικής εργασίας που ήτανε αιώνια αντισημιτική και θα είναι και στο μέλλον τοιαύτη».

13775905_275836896116721_5216332528279166964_n

 

Με αυτά τα λόγια ομιλεί ο Φύρερ στο περίφημο βιβλίο του «Ο Αγών μου» για τη σημαία του αγκυλωτού σταυρού που 21 χρόνια τώρα έγινε το τάλισμαν και η τύχη του Γερμανικού λαού. Δόξες και δάφνες την στεφανώνουν, τρόπαιο στήθηκε παντού μόνο με το σκοπό να προσκαλέσει σε συνεργασία τους λαούς της Ευρώπης για την ευημερία τους.

 

nsdap13opener

Σύμβολο της δημιουργικής εργασίας, της νέας ζωής των λαών και της ψυχικής τους δυναμικότητας τίθεται αντίπαλος ορισμένης κλίκας ανθρώπων που αποσυνθετικοί και εγωιστικοί, στατικοί και σάπιοι ζητούν με ψεύτικα συνθήματα να αποτρέψουν τους λαούς από το νέο δρόμο, θολώνοντας με όλα τα μέσα και με όλους τους τρόπους το αγνό και το αληθινό λαϊκό ένστικτο.

swastika420.jpg

Σύμβολο αυτής της σκέψεως στήθηκε μετά νικηφόρον αγώνα και στην Ακρόπολη η σημαία της δημιουργικής εργασίας της ανατέλλουσας ζωής της ψυχικής λαϊκής δυναμικότητας πλάι στην Ελληνική επίσης σύμβολο του Ελληνικού λαού που ο Φύρερ τόσο αγάπησε στην ιστορία και στην τέχνη του. Γιατί η γνήσια ελληνική ψυχή δεν είναι στατική, δεν είναι αποσυντεθειμένη, έχει κι αυτή τη συγγενική προς τους Βόρειους λαούς πριν αντιπάλους και τώρα φίλους μας, δυναμικότητα.

Από το βιβλίο «Άρθρα για την Τέχνη και την Φυλή» των εκδόσεων «Νέα Γενεά»

ΑΡΧΑΟΙΟΛΟΓΙΚΟ ΑΘΗΝΩΝ 20-1-2013 003

Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών

ΑΡΧΑΟΙΟΛΟΓΙΚΟ ΑΘΗΝΩΝ 20-1-2013 011.JPG

ΑΡΧΑΟΙΟΛΟΓΙΚΟ ΑΘΗΝΩΝ 20-1-2013 008.JPG

Λεπτομέρεια από άγαλμα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών

ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ-ΣΟΥΝΙΟ 065.JPG

Από το Μουσείο του Κεραμεικού

DSC05699.JPG

Αρχαιολογικό Μουσείο Νεμέας

DSC05819.JPG

Αρχαιολογικό Μουσείο Μυκηνών

 

10478141_452215384914634_5091264875956144206_n.jpg

Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών

Φωτογραφικό αρχείο:

Αλέξανδρος Καρράς

Εξωφυλλο ΣΙΤΣΑ ΤΕΧΝΗ.jpg