«Τα θεμέλια του δεκάτου ενάτου αιώνος» του Houston Stewart Chamberlain από τις εκδόσεις «Νέα Γενεά»

Το βιβλίο του Houston Stewart Chamberlain που έθεσε τις βάσεις της φυλετικής θεωρίας  στον Εθνικοσοσιαλισμό έρχεται από τις εκδόσεις «Νέα Γενεά» για πρώτη φορά στα ελληνικά! Αυτό είναι το βιβλίο που επηρέασε την σκέψη του Πέτρου Βλαστού, του συγγραφέα και ποιητή του οποίου εκδώσαμε τον Απρίλιο το βιβλίο «Η φυλετική ευγένεια». Σε μια επιστολή στον Αδόλφο Χίτλερ, ο Τσάμπερλαιν έγραψε: «Για την ακρίβεια, θα σας περιέγραφα επίσης ως το αντίθετο του πολιτικού, με την κοινώς αποδεκτή έννοια της λέξης, γιατί το γνώρισμα όλων των πολιτικών είναι η συμμετοχή σε κάποιο κόμμα, ενώ μαζί σας όλα τα κόμματα εξαφανίζονται, καταναλώνονται από τη φλόγα της αγάπης σας για την πατρίδα.» Ο Τσάμπερλαιν είχε παντρευτεί την Εύα Βάγκνερ, κόρη του Ριχάρδου Βάγκνερ και το 1916 έλαβε την γερμανική υπηκοότητα με το παράσημο του Σιδηρού Σταυρού. Οι ιδέες του επηρέασαν βαθύτατα τον Άλφρεντ Ρόζενμπεργκ. Το 1927 ο Χίτλερ είχε παραστεί στην κηδεία του.

Εντός της εβδομάδος έρχεται στα βιβλιοπωλεία!

 

HOUSTON STEWART CHAMBERLAIN ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΟΥ ΔΕΚΑΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΑΙΩΝΟΣ

 

«Θεωρώ πως σε αυτό το θέμα (εβραϊκό ζήτημα) έχουμε την τάση να υποτιμούμε τις δικές μας δυνάμεις και να υπερτονίζουμε τη σημασία της εβραϊκής επιρροής. Χέρι-χέρι με αυτό συμβαδίζει η απολύτως γελοία και αποκρουστική τάση να καθιστούμε τον Εβραίο ως γενικό αποδιοπομπαίο τράγο για όλες τις ασχήμιες της εποχής μας. Στην πραγματικότητα, ο «εβραϊκός κίνδυνος» είναι πολύ βαθύτερος, όμως δεν είναι ο Εβραίος υπεύθυνος για αυτό. Αντιθέτως, εμείς το δημιουργήσαμε και εμείς πρέπει να το ξεπεράσουμε.»

«Κάθε εκατοστό ελληνικού εδάφους είναι ιερό για εμάς και δικαίως. Από την άλλη πλευρά των στενών, στην Ασία, οι άνθρωποι ούτε είχαν, ούτε απέκτησαν ποτέ προσωπικότητα. Στην Ελλάδα κάθε ποτάμι, κάθε πέτρα είναι ζωντανή και προσωπική, η άλαλη φύση ξυπνάει και αποκτάει αυτοσυνειδησία, ενώ οι άνθρωποι που πραγματοποίησαν το θαύμα στέκονται μπροστά μας, από την ημι-μυθική εποχή του Τρωικού Πολέμου μέχρι την υπεροχή της Ρώμης, καθένας με τα δικά του ασύγκριτα χαρακτηριστικά: ήρωες, ηγεμόνες, πολεμιστές, στοχαστές, ποιητές, γλύπτες. Εδώ γεννήθηκε ο άνθρωπος: εκείνος ο άνθρωπος που είχε την ικανότητα να γίνει Χριστιανός. Η Ρώμη παρουσιάζει από πολλές απόψεις την πιο έντονη αντίθεση με την Ελλάδα.»

«Ο νόμος που προστατεύει την οικογένεια είναι δημιουργία της Ρώμης, και ισχύει τόσο για την οικογένεια με τη στενότερη έννοια, ως εκείνο το θεσμό που θέτει τα θεμέλια κάθε ανώτερης ηθικής, όσο και με την εκτεταμένη έννοια, ως μια δύναμη που ενώνει όλους τους πολίτες σε ένα σταθερό κράτος ικανό να προστατεύσει τον εαυτό του. Μόνο μέσα από την οικογένεια μπορεί να προκύψει ένα σταθερό κράτος, μόνο μέσω του κράτους μπορεί εκείνο που σήμερα ονομάζουμε πολιτισμό να γίνει η αρχή μιας κοινωνίας ικανής να αναπτυχθεί. Όλα τα κράτη της Ευρώπης είναι καρποί του ρωμαϊκού βλαστού. Σε όλες τις εποχές, τόσο στο παρελθόν όσο και στο παρόν, επικρατούσε το δίκαιο του ισχυρότερου. Εντούτοις, η αντίληψη περί δικαίου είναι το κληροδότημα της Ρώμης.»

«Εφόσον οι πολιτικοί, ως άτομα ή ως τάξη, είναι τόσο θλιβεροί, δεν θα μπορούσαν να υπάρξουν υψηλές πολιτικές συνθήκες. Η πεποίθηση ότι λάβαμε ακόμη και την ιδέα της ελευθερίας από τους Έλληνες είναι μια αυταπάτη, διότι η ιδέα της ελευθερίας υποδηλώνει πατριωτισμό, αξιοπρέπεια, αίσθηση καθήκοντος, αυτοθυσία, αλλά από την αρχή της ιστορίας τους μέχρι την κατάκτησή τους από τη Ρώμη, τα ελληνικά κράτη δεν παύουν να καλούν τους εχθρούς της κοινής πατρίδας τους εναντίον των αδελφών τους. Πράγματι, μέσα στις πόλεις- κράτη, μόλις απομακρυνθεί ένας πολιτικός από την εξουσία, τρέχει αμέσως είτε στους άλλους Έλληνες, ή στην Περσία, ή την Αίγυπτο, ή αργότερα στους Ρωμαίους, για να καταστρέψει την πόλη του με την βοήθειά τους.»